Metodyka BIM dla infrastruktury kolejowej
Kolej w Polsce stanowi drugą najważniejszą po transporcie samochodowym gałąź transportową zarówno w kontekście przewozów osobowych, jak i towarowych. Jednym z najtrudniejszych zadań, jakie stoi przed sektorem kolejowym, pozostaje modernizacja istniejącej infrastruktury oraz realizacja programu inwestycji dworcowych. Dlatego też tak ważne jest wykorzystanie metodyki BIM dla obiektów infrastruktury kolejowej, która może przyczynić się do podniesienia efektywności sektora kolejowego w Polsce.
Sieć kolejowa w Polsce, ze względu na położenie geograficzne, odgrywa niezwykle istotną rolę w polityce tranzytowej związanej z przewozem osób i towarów na terenie Europy. Równocześnie obejmuje styk sieci normalnotorowej z siecią szerokotorową, dominującą za naszą wschodnią granicą. Obecnie w użytkowaniu pozostaje ok. 19,5 tys. km linii kolejowych [1]. Postępujący od lat 90. XX wieku proces degradacji infrastruktury kolejowej udało się zatrzymać przy okazji Euro 2012, kiedy systematyczna...